نماينده ولي فقيه و سرپرست اوقاف و امور خيريه، تاكيد كرد:

ضرورت اصلاح نگرشهاي موجود درباره وقف

نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور، بر ضرورت اصلاح نگرشهاي موجود درباره وقف تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، حجت‌الاسلام و المسلمين " محمدي " شب گذشته در جلسه شوراي اداري استان يزد ، با اشاره به نگاه‌هاي موجود به وقف در ميان مردم گفت: عده‌اي بر اين اعتقادند كه استفاده از مال وقفي بد و شوم است، عده‌اي معتقدند كه وقف مال بي‌صاحب است و عده‌اي نيز وقف را خيرات و حق طبيعي خود مي‌دانند كه همه  اين نگاه‌ها اشتباه و نادرست است.

وي همچنين با تاكيد بر ضرورت بازسازي و اصلاح نوع مديريت در وقف، تصريح كرد: وقف يك مجموعه چند بعدي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي است و اگر موقوفات، اقتصادي اداره نشوند، بقيه ابعاد نيز تعطيل خواهند شد.

محمدي با بيان اينكه در اداره موقوفات كمتر به بعد اقتصادي آن توجه شده است، افزود: موقوفات بايد به شكلي اداره شوند كه درآمد داشته باشند تا از محل درآمد آن بتوان به نيات واقف عمل كرد.

وي با بيان اينكه حق و حقوق موقوفات تاكنون عادلانه ايفا نشده است، بر اصلاح در نگاه مديريتي در مقوله وقف تاكيد كرد.

محمدي از رسانه ها هم  خواست تا در راستاي فرهنگ سازي براي احياء سنت حسنه وقف ، مسئولان را ياري كنند.

نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه،  تشويق افراد براي احياء فرهنگ وقف را امري ضروري دانست.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، از امامزادگان به عنوان سرمايه هاي ارزشمند مادي و معنوي جامعه اسلامي ياد و تصريح كرد: امامزادگان، فرصت خوبي براي حفظ اخلاق جامعه در چارچوب دين اسلام هستند.

نماينده ولي‌فقيه در استان  و امام جمعه يزد نيز در اين مراسم با اشاره به فرازهايي از دعاي مكارم الاخلاق حضرت امام سجاد(ع)، بر خضوع و خشوع مديران و مسئولان در مقابل مردم تاكيد كرد و افزود: بهترين مردم كسي است كه در موضع قدرت، فروتني داشته باشد و تواضع كند.

حجت‌الاسلام و المسلمين "محمدعلي صدوقي" همچنين بخشي از دعاي حضرت رسول(ص) در آستانه سال نو را مورد اشاره قرار داد و بر بهره گيري از مضامين عاليه اين دعاي شريف تاكيد كرد.

استاندار يزد نيز در اين مراسم با اشاره به برگزاري همايش‌ها و نمايشگاه‌هاي مختلف در استان يزد عنوان كرد: متوليان امر تلاش كنند تا از برپايي همايش‌ها و نمايشگاه‌هاي بي‌نتيجه يا كم نتيجه جلوگيري كرده و در عوض به اجراي برنامه‌هايي همچون مسابقات قرآن كريم كه داراي خروجي‌هاي بسيار خوبي است، بپردازند.

فلاح‌زاده همچنين از مديران استان يزد خواست؛‌ تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام را در اولويت قرار دهند و نسبت به اجرا و تكميل پروژه‌هاي مصوب سفر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) و سفرهاي رياست جمهوري اهتمام ويژه اي داشته باشند.

ضرورت پرداخت اجاره وقفياتي كه برخي از دستگاه هاي اجرائي استان در آن واقع شده است، از ديگر نكاتي بود كه مورد اشاره استاندار يزد قرار گرفت.

وي همچنين با اشاره به اهميت جايگاه امامزادگان در فرهنگ اسلامي ملت ايران،اظهار داشت: 10 هكتار زمين معوض براي طرح توسعه اين امامزاده فراهم شده و مصوب شده كه 500 ميليون تومان از بودجه فرهنگي به اين امر اختصاص يابد.

عالي ترين مقام اجرائي استان، با بيان اينكه نكات بسيار خوبي از قبيل صله ارحام، نظافت، سير و سفر و.... در نوروز نهفته كه در احاديث نيز مورد توصيه قرار گرفته است، تصريح كرد: بايد مديريت كرد تا نوروز از اين حالات خوب خارج نشود.

فلاح زاده در پاره ديگري از سخنان خود،برخي از فعاليتهاي صورت گرفته در سال جاري را بر شمرد و اظهار داشت: تلاشهاي خوبي در حوزه هاي مختلف در سطح استان صورت گرفته است كه از تمامي مسئولان، مديران و كارمندان دستگاه ها تشكر و قدرداني مي كنم.

وي ضمن تاكيد بر اهميت تعامل مديران استان با اصحاب رسانه، ضرورت امر اطلاع رساني را يادآور شد .

استاندار يزد در ادامه با اشاره به سفرهاي شهرستاني خبرنگاران استان، اين كار را حركتي ارزشمند در راستاي اطلاع رساني توصيف كرد.

در پايان اين مراسم از مسئولان كميته هاي برگزاري سي و سومين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم، تجليل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا